logo-zaffar.png

گوسفند،گوساله،شتر مرغ، شتر،آلایش گوسفندی

مرغ،بلدرچین،بوقلمون،سایر ماکیان

ماهی،میگو،خاویار،محصولات دریایی منجمد

سوسیس،کالباس،زیتون،مواد اولیه آشپزی...

غذای آمده،سالاد،زیتون،سینی مزه

مرغ،گوشت،استیک،گوشت با پنیر ...

تخفیف های ویژه فروشگاه ظفر را از اینجا دنبال کنید.

طرز تهیه سمبوسه گوشت

طرز تهیه سمبوسه گوشت

سمبوسه یکی از غذاهای پر طرفدار و محبوب ایرانی است که اصالت آن مانند فلافل متعلق به شهرهای جنوبی کشور می باشد. این غذای خوشمزه از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است و به همین دلیل در انواع متفاوتی طبخ می شود.از معروف ترین انواع سمبوسه در جهان می توان به سمبوسه سیب زمینی ، سمبوسه گوشت ، سمبوسه پیتزایی ، سمبوسه هندی اشاره کرد. محبوبیت سمبوسه در حدی است که در هر شهری به راحتی می توانید در کنار خیابان این غذای خوشمزه را بیابید.

مواد اولیه :

  • خمیر یوفکا 1بسته
  • گوشت چرخ شده 300 گرم
  • پیاز درشت 2 عدد
  • جعفری خرد شده 1/2 پیمانه
  • فلفل دلمه رنگی 1 عدد
  • تخم گشنیز نیم کوب 1/2 قاشق چایخوری
  • پنیر پیتزا کم چرب 200گرم
  • قارچ صدفی  1 بسته
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

پیش از هر چیز، پیازهای نگینی خرد شده را سرخ کنید در حدی که طلایی شود.

گوشت چرخ شده را به پیاز اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، سایر ادویه ها، سیر، جعفری خرد شده را در این مرحله به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با این مواد کمی سرخ شود. بعد از آماده شدن مواد داخلی، اجازه دهید تا کاملا خنک شود.(خنک شدن مواد اهمیت دارد چون زمان پیچیدن نان از خمیر شدن و وا رفتن نان و نیز روغن پس دادن جلوگیری می کند)

یک نان برش خورده را روی سطح  یا میز کارتان قرار دهید و مقداری از مواد گوشتی خنک شده را در گوشه بالایی نان بریزید و با زاویه 90 درجه نان را تا بزنید تا به شکل مثلث درآید. برای اطمینان و محکم شدن کار، قبل از پیچیدن آخرین لایه نان مقداری تخم مرغ زده شده را با برس روی نان بمالید تا باعث چسبندگی شود.

روغن مایع را در قابلمه ای متوسط بریزید تا کاملا داغ شود، مطمئن شوید سمبوسه ها در ظرفی که انتخاب کرده اید به خوبی در روغن غوطه ور خواهند شد. برای امتحان کردن داغی روغن هم کافی است یک عدد خلال دندان را در روغن فرو ببرید اگر دور خلال دندان حباب ایجاد شد یعنی روغن به خوبی داغ شده است. همچنین برای خوشرنگ شدن پوسته نان می توانید مقداری زردچوبه به روغن داغ شده اضافه کنید

سمبوسه ها را با توجه به گنجایش ظرف در روغن به خوبی سرخ کنید یعنی در حدی که طلایی شود. (اگر دوست دارید می توانید آنها را در روغن کم هم سرخ کنید.) سمبوسه های سرخ شده را روی دستمال کاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی را جذب کند.

شما میتوانید با همین مواد سمبوسه گوشت در فر هم تهیه کنید. فقط کمی پنیر موزورلا به مواد اضافه کنید. و در این صورت بهتر هست به جای نان لواش از خمیر یوفکا استفاده کنید.

سمبوسه را در فر هم می توان تهیه کرد. در این صورت نان های پیچیده شده را در سینی فر بچینید و کمی روی آن روغن اسپری کنید و در فر قرار دهید.

هنگام سرو می شود از هر نوع سس های تند از جمله سس های گوجه، سس بندری یا جنوبی، سس تمبر هندی و .. استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری