logo-zaffar.png

گوسفند،گوساله،شتر مرغ، شتر،آلایش گوسفندی

مرغ،بلدرچین،بوقلمون،سایر ماکیان

ماهی،میگو،خاویار،محصولات دریایی منجمد

سوسیس،کالباس،زیتون،مواد اولیه آشپزی...

غذای آمده،سالاد،زیتون،سینی مزه

مرغ،گوشت،استیک،گوشت با پنیر ...

تخفیف های ویژه فروشگاه ظفر را از اینجا دنبال کنید.

طرز تهیه استیک ریبای

طرز تهیه استیک ریبای

استیک ریب آی یکی از محبوب ترین و لذیذترین انواع استیک است و از قسمت دنده گاو تهیه می شود. اگر عاشق دنده کباب هستید مطمئنا از طعم استیک ریب آی هم لذت خواهید برد. این قسمت از گوشت بسیار ترد و نرم و لذیذ است و در مقایسه با سایر استیک ها چربی بیشتری دارد. اگر به دنبال استیک چرب و چیلی و آبدار هستید استیک ریب آی را انتخاب کنید. استیک ریب آی به دلیل چربی بیشتری که دارد می تواند روی حرارت زیاد گریل شود و همچنان آب دار و نرم باقی بماند.

مواد لازم

  • استیک ریب آی: 1 عدد 
  • سیر : 1 عدد کامل
  • روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
  • کره : 4 قاشق غذاخوری
  • آویشن تازه : 4 شاخه
  • نمک
  • فلفل سیاه

مراحل آماده سازی

1. فر را با دمای 180درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه و مواد اولیه رو آماده کنید شما به یک تکه استیک ریب آی با وزنی بین 600 گرم تا 800 گرم نیاز دارین. اگه برای دو نفر می خواین غذا رو سرو کنید حتما بالای 1200 گرم باشه این وزن با استخوان هست.

2. با یک دستمال حوله ای آب استیک رو کامل بگیرید و استیک رو خشک کنید.

3. یکی از نکات مهم پخت استیک اینکه که قبل از پخت استیک به دمای محیط برسه و سرد نباشه ، دو طرف استیک رو نمک و فلفل سیاه کوبیده بریزید و اجازه دهید استیک به دمای محیط برسه.

4. سر یک بوته سیر کامل را برش بزنید تا سیرها مشخص بشه حدود 1/4 بالای سیر را باید ببرید. سیر را داخل یک فویل بگذارید و روی آن کمی روغن زیتوین بریزید، فویل را کاملا دور سیر بپیچید دقیقا مثل یک بقچه و برای 30 دقیقه اون رو داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بذارید تا عطر سیر در بیاد و سیر نرم بشه.

5. درون یک تابه حداقل دو قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و تابه را روی حرارت بگذارید تا روغن کامل داغ بشه و استیک را برای 1 دقیقه درون روغن داغ قرار بدین و بعد شعله را به اندازه متوسط کم کنید و برای 5 دقیقه صبر کنید تا استیک سرخ بشه.

6. بوسیله یک انبر و با کمک دسته استخوان استیک ، آن را برگردانید و با دقت اینکارو انجام بدین تا گوشت از استخوان جدا نشه و برای 3 دقیقه صبر کنید تا طرف دیگه استیک سرخ بشه.

7. تابه را از روی حرارت بردارید ،درون یک سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و استیک را روی آن بگذارید و برای 10 دقیقه درون فر بگذارید. روغن تابه را نگه دارید.

8. درون همون تابه که استیک را سرخ کردین 4 قاشق غذاخوری کره بریزید و سیر را که بعد از 30 دقیقه درون فر پخته درون روغن بذارید می تونید از پوست خارج کنید و حبه های سیر رو درون روغن بریزید و 4 شاخه آویشن تازه درون تابه بریزید و با حرارت کم کمی تفت بدین تا کره ذوب بشه و مواد کمی با هم تفت داده بشه.

9. استیک را بعد از 10 دقیقه از فر خارج کنید و در مخلوط سیر و آویشن دوباره تفت بدین تا رنگ آن کاملا طلایی بشه و روی استیک برشته بشه.

10. بعد از اینکه به انداز مورد نظر خودتون استیک رو تفت دادین استیک را از تابه خارج کنید و کاملا با فویل بپیچیدش و برای 10 دقیقه اجازه بدین تا استراحت کنه. پیشنهاد میدم قبل از اینکه استیک خیلی بپزه از روی حرارت بردارین چون در مرحله استراحت استیک هنوز با حرارت خودش میپزه و اگه زیاد پخته باشه سفت میشه.

11. روغن کف تابه رو نگه دارید و استیک رو برش بزنید و روغن رو دوباره روی استیک بریزید تا عطر و طعم بهتری داشته باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری