logo-zaffar.png

گوسفند،گوساله،شتر مرغ، شتر،آلایش گوسفندی

مرغ،بلدرچین،بوقلمون،سایر ماکیان

ماهی،میگو،خاویار،محصولات دریایی منجمد

سوسیس،کالباس،زیتون،مواد اولیه آشپزی...

غذای آمده،سالاد،زیتون،سینی مزه

مرغ،گوشت،استیک،گوشت با پنیر ...

تخفیف های ویژه فروشگاه ظفر را از اینجا دنبال کنید.

طرزتهیه تی بن استیک

طرزتهیه تی بن استیک

از میان تمامی غذاهای گوشتی، استیک راسته گوشت گوساله یا گوسفندی، می تواند از بهترین غذاهایی باشد که یک فرد بتواند در یک وعده میل نماید. این غذای لذیذ را شما به راحتی می توانید در منزل تهیه نموده، و استفاده کنید. غذایی لذیذ و خوشمزه، که همه ی افراد به آن علاقه مند هستند.

البته این مسئله را می دانیم که خوردن گوشت های قرمز فواید بسیار زیادی دارند. اما اگر استیک راسته را بر سر سفره ببینید، نمی توانید از خوردن آن چشم پوشی کنید. غذایی اشرافی و لوکس که بیشتر در سفره های مجلل می توانید آن را شاهد باشید. 

طعم خاص و منحصر به فرد استیک راسته منجر شده است، تا این غذا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی در دنیا به شمار رود. در برخی از کشور ها ترجیح می دهند استیک گوشتی که تهیه می کنند، به صورت نیم پز باشد. در حالی که ما ایرانی ها، همیشه غذای کاملا پخته شده را می پسندیم.

ا

استیک گوشت گوساله

مواد لازم جهت پخت استیک راسته گوساله

استیک های گوشتی را اصولا به صورت کبابی درست می کنند. ممکن است آنها را بر روی اجاق، یا حتی درون تابه نیز تهیه نمایند، اما بیشتر استیک های راسته را بهتر است بر روی اجاق تهیه نمایید. زیرا از طعم خاص تر و طبیعی تری برخوردار می باشد. 

گوشت راسته گوساله: 1 کیلوگرم 

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم 

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری 

طرز تهیه استیک راسته گوشت گوساله 

جهت طبخ این غذا ابتدا باید گوشت را کمی بکوبید. برای کوبیدن گوشت راسته گوساله، چکش های مخصوصی هستند، که از یک طرف به صورت دانه دانه و از طرف دیگر به صورت رشته ای، برامدگی دارند. می توانید با استفاده از این چکش ها استیک راسته را نرم و نازک کنید. 

باید گوشت راسته گوساله تقریبا قطری معادل 2 سانتی متر داشته باشد. پس از آن بر روی گوشت کوبیده شده کمی نمک، فلفل، و روغن بریزید تا استیک راسته شما مزه دار شود. اجازه دهید چند دقیقه ای گوشت راسته شما به همین حالت باقی بماند. 

در این فاصله به سراغ منقل می روید، تا آن را آماده نموده و با قرار دادن زغال درون منقل، آن را روشن کنید. تابه ای را بردارید و درون آن را با روغن زیتون چرب نمایید. اصولا برای پخت استیک راسته از روغن کمی استفاده می شود، زیرا گوشت قرمز به محض این که بر روی اجاق قرار می گیرد، اب دهی نموده و درون اب گوشت خود، پخته می شود. 

تابه را بر روی منقل قرار دهید، و گوشت را  به مدت 8 تا 10 دقیقه درون تابه بگذارید. اگر دوست دارید استیک راسته شما آبکی باشد، آن را زودتر از روی منقل بردارید. اما اگر از استیک های کبابی شده و ترد خوشتان می اید، می توانید زمان بیشتری آن را بر روی منقل قرار دهید. 

پس از این که استیک راسته به میزان دلخواه تان کبابی شد، آن را درون ظرف دیگری قرار داده و برش بزنید. با سبزیجات مختلف آن را تزیین نموده و سرو نمایید. 

زمان تقریبی برای آماده سازی استیک گوشت، تقریبا 30 دقیقه می باشد. می توانید این غذا را برای وعده ناهار یا شام خود تهیه نموده و استفاده کنید. 

استیک راسته گوساله

نکته مهم در تهیه استیک با گوشت

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید، هر زمان اقدام به طبخ استیک راسته گوشت نمودید، یا باید از راسته گوساله استفاده نمایید، یا از گوشت فیله برای این غذا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری