logo-zaffar.png

گوسفند،گوساله،شتر مرغ، شتر،آلایش گوسفندی

مرغ،بلدرچین،بوقلمون،سایر ماکیان

ماهی،میگو،خاویار،محصولات دریایی منجمد

سوسیس،کالباس،زیتون،مواد اولیه آشپزی...

غذای آمده،سالاد،زیتون،سینی مزه

مرغ،گوشت،استیک،گوشت با پنیر ...

تخفیف های ویژه فروشگاه ظفر را از اینجا دنبال کنید.

طرز تهیه استیک بوقلمون با سس ریحون

طرز تهیه استیک بوقلمون با سس ریحون

گوشت بوقلمون گوشت بسیار مفیدیه. جالبه که بوقلمون هر دو نوع گوشت سفید و قرمز رو داره! ران بوقلمون قسمت گوشت قرمز این پرنده است و قسمت سینه و بالهاش گوشت سفید محسوب میشه. گوشت قرمزش چربی بیشتری نسبت به قسمت سفید داره، گوشت سفید بوقلمون چربی و کلسترول کمی داره حتی کمتر از گوشت مرغ. گوشت قرمزش آهن بیشتری داره.

مصرف گوشت بوقلمون برای خانم های باردار هم توصیه میشه چون میزان اسید فولیک خوبی داره. در مورد خواص گوشت بوقلمون سرچ کنید خیلی جالب و خوندنیه. از جمله اینکه مقدار فسفرش چهار برابر میگوئه!

پس خیلی خوبه که این گوشت مفید رو در برنامه غذاییمون بذاریم. من سعی میکنم دستورات مختلف با گوشت بوقلمون رو هم در سایت قرار بدم. یکی از ساده ترین راههای طبخ گوشت بوقلمون استیک بوقلمونه.

مواد لازم برای سس ریحان :

برگ ریحان :  5 یا 6 عدد

گیاه کاکوتی :  5 عدد برگچه

سرکه سیب :1/3 لیوان

روغن زیتون :1/2 لیوان

روغن کنجد:  به میزان لازم

شکر :  نصف قاشق چای خوری

پودر زنجبیل :  به میزان لازم

پودر زیره :  نصف قاشق چای خوری

آبلیمو :3 قاشق چای خوری

کنجد :1 قاشق چای خوری

تربچه کوچک :  1 عدد

سیر تازه  :4 عدد

آویشن :  به میزان لازم

نمک و فلفل :به میزان لازم

طرز تهیه سس ریحان :

سس ریحان به عنوان یک سس خوشمزه برای انواع سالادها بکار میرود که برای درست کردن آن کافیست تمام مواد لازم ذکر شده را با هم در دستگاه غذا ساز ریخته و مخلوط کنید تا ترکیب کاملا یکدستی به وجود بیاید

گوشت سینه بوقلمون رو به دو یا سه فیله استیکی برش بزنید. در صورتیکه تمایل دارید استیک هاتون نازک باشه فیله ها رو نازک تر برش بزنید. اینجوری زودتر هم پخته میشن.فیله ها رو در کیسه فریزر یا زیپ لاک بذارید، هواشو بگیرید و با بیفتک کوب روشون بکوبید تا پهن تر و نازک تر بشن.

فیله ها رو باسس مخلوط کنید  و اجازه بدید حداقل به مدت 1 ساعت گوشت بوقلمون در این سس مزه دار بشه. تو این مدت ظرف رو در یخچال بذارید و اواسط استراحت، فیله ها رو برگردونید تا هر دو سمت خوب مزه دار بشن.

اگر گوشت نازک باشد، مسلما زودتر پخته می شود. سیب زمینی و کلم بروکسل از جمله سبزیجات مورد استفاده در کنار استیک می باشد. سیب زمینی ها را با پوست و به صورت درشت برش بزنید. در مرحله بعدی سیب زمینی و بروکسل های درسته را در ظرفی بریزید و روی آن نمک، روغن زیتون، فلفل و آویشن بریزید. حالا آن را در فر قرار دهید تا خوب پخته شود.

تابه مناسب رو روی حرارت بذارید تا خوب داغ بشه. کف تابه رو با برس روغن زیتون بمالید. فیله ها رو در تابه بگذارید و اجازه بدید خوب گریل بشن. وقتی یه طرفشون سرخ شد برگردونید تا سمت دیگه هم سرخ بشه.اگه گوشت نازک باشه خیلی پختش زمان نمیبره. نهایتاً 15 دقیقه باید کافی باشه. اواخر پخت استیک ها، سیب زمینی ها و کلم ها رو هم به تابه اضافه کردم تا یه کمی تفت بخورن. میتونید این مرحله رو حذف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری